MENU ↓
powróć na start

Off roadowy koniec lata • 7-10.09.2023

Będzie historia, będzie las, będzie błoto. Zapraszamy na historyczno-militarno-off roadowy szlak.

Gruzja bez Granic 2023

Dawno nie wyjeżdżaliśmy poza Polskę. Czas to zmienić. Gruzja czeka! Zapraszamy do zapisów na nasz kolejny wyjazd bez granic!

Rowery 2023

Dwa rowerowe kółka, trzy rowerowe kółka, cztery rowerowe kółka. U nas nie ma nudy! Wskakujemy na nasze niepowtarzalne rowery i ruszamy w trasę. Jedź z nami!

Kajaki 2023

Zapraszamy na pierwszy po przerwie wyjazd z Fundacją Podróże Bez Granic- wyprawę kajakową po uroczych, kaszubskich rzekach i jeziorach w dniach 11-14 maja 2023 r. Od teraz możecie się zgłaszać na kajakowy wyjazd.

2022 - nowa rzeczywistość...

Jak już wielu z was zauważyło, od wybuchu pandemii nie realizujemy żadnych fundacyjnych wyjazdów i spotkań. Wiemy, że za nimi tęsknicie. Wiemy, że są one dla was ważne i potrzebne. Wiedzcie, że nam także bardzo brakuje spotkań z Wami! Dla nas powód ciszy był dotąd jednak oczywisty...

Przygody Rysia i Krzysia - seria książek dla dzieci

Nasza Fundacja to nie tylko wyjazdy ale także edukacja najmłodszych dotyczących niepełnosprawności. Od 2020 roku Fundacja wydaje książki pokazujące małym czytelnikom świat widziany z perspektywy chłopca poruszającego się na wózku i wspierającego go brata - Przygody Rysia i Krzysia. Całkowity dochód ze sprzedaży książeczek wspiera działalność Fundacji. Książki dostępne są na stronie www.rysikrzys.pl.

Gra Miejska dla Domu Marzeń w Gdyni • 19.09.2020

21 września 2020 roku nasza Fundacja zorganizowała i przeprowadziła grę miejską dla podopiecznych Fundacji "Dom Marzeń" z Gdyni w ramach realizowanego przez nich projektu "My samodzielni". Była to już druga wspólna miejska realizowana w centrum Gdyni. Bardzo dziękujemy za udział!

Zawieszony konkurs i działania Fundacji • 14.03.2020

UWAGA! Konkurs na Majową Ukrainę zawieszony! Z przykrością informujemy, iż z powodu panującej pandemii oraz ograniczeń w zakresie przemieszczania się i organizowania zgromadzeń, zawieszamy nasz konkurs i wyjazd na Ukrainę, a także wszelkie dalsze wyjazdy i plany Fundacji do czasu odwołania wprowadzonych zakazów i pełnego bezpieczeństwa w ich realizacji. Życzymy wam zdrowia i #zostańcie w domu!

Majowa Ukraina 2020 - KONKURS • 25.04-02.05.2020

KONKURS, KONKURS, KONKURS! Tradycyjna majowa wyprawa terenówkami w Ukraińską głuszę :) Weź udział w tradycyjnym już majówkowym wyjeździe przyjaciół Fundacji na Ukrainę. Wyjeżdżamy: 25.04-02.05.2020 - przeczytaj uważnie jak taki wyjazd wygląda i pamiętaj - termin zgłoszeń upływa 29 marca 2020!

2020 - PLANY • 6.12.2019

W mikołajkowy poranek znaleźliśmy w naszym wyszorowanym specjalnie na tę okoliczność bucie list od św. Mikołaja wraz z planami Fundacyjnymi na nadchodzący rok - przeczytajcie koniecznie i rezerwujcie terminy w kalendarzach!

Projekt MyRoom - Novotel Gdańsk

Z radością informujemy, iż w wyniku współpracy zainicjowanej przez hotel Novotel Gdańsk Centrum, jeden z pokoi dedykowanych osobom z niepełnosprawnością zyskał nowy wystrój - hasłem przewodnim są oczywiście Podróże bez Granic!

Landroverem po szlaku piastowskim - relacja • 23-27.10.2019

To, co landrowerowe niestety szybko się kończy. Za nami intensywny weekend z landrowerami szlakiem piastowskim po Wielkopolsce. Wyjazd odbyła się w dniach 24-27 października i wzięły w nim udział 22 osoby ze strony Fundacji, w tym 18 osób z niepełnosprawnością, oraz niezliczona jak zwykle ekipa landrowerowców.

Gra Miejska dla Domu Marzeń w Gdyni • 21.09.2019

21 września 2019 roku razem z fundacją Dom Marzeń z Gdyni i Centrum Integracja w Gdyni w ramach projektu "My samodzielni" odbył się kolejny, po tegorocznym wiosennym spływie kajakowym, wspólny event. Tym razem była to gra Miejska realizowana w centrum Gdyni.

Nurkowi odkrywcy vol 2. - Relacja • 05-08.09.2019

W dniach 5-8 września odbył się kolejny wyjazd Fundacji "Nurkowi odkrywcy czyli Nurkowanie bez Granic vol. 2". Tym razem nurkowaliśmy na jeziorze Kłodno w Chmielnie, a w wyjeździe wzięło udział 12 osób, w tym 10 osób z niepełnosprawnościami.

Spływ Kajakowy dla "Domu Marzeń w Gdyni • 2.06.2019

2 czerwca 2019 roku odbył się nasz pierwszy event realizowany dla Gdyńskiej Fundacji "Dom Marzeń" realizowany wraz z Centrum Integracja w Gdyni w ramach projektu "My samodzielni".

Majowa Ukraina 2019 - relacja • 26.04 - 4.05.2019

Majówkowy wyjazd na Ukrainę do Jędrykowej Sadyby już za nami. To już druga ukraińska przygoda w górskiej chacie, w ukraińskich Gorganach. Tak jak w zeszłym roku dzięki uprzejmości zaprzyjaźnionej z Fundacją Jędrykowej Sadyby ogłosiliśmy konkurs, w którym wyłoniliśmy jedną osobę z niepełnosprawnością, która spędziła początek maja w górskiej chacie wraz z kilkunastoma osobami, w tym przedstawicielami Fundacji Podróże bez Granic oraz kilkorgiem fundacyjnych przyjaciół. Poniżej krótka relacja z naszej przygody.

Noclegowo.pl - współpraca!

Z radością informujemy, iż w okresie sierpień - grudzień 2019, Fundację objął swoim wsparciem portal Noclegowo.pl - w tym czasie 1% wartości każdej rezerwacji dokonanej poprzez portal, zasilało także konto Fundacji. Bardzo dziękujemy za wsparcie!

Warsztaty dla Młodzieży • 30.03.2019

W dniu 27 marca, w Centrum Integracja Gdynia, mieliśmy przyjemność przeprowadzić warsztaty rzeczywistości i możliwości osób z niepełnosprawnością dla uczniów z jednej z gdyńskich szkół. Dziękujemy za zaangażowanie i aktywny udział, a Centrum Integracja Gdynia za gościnę!

Podaj Dalej Ciepło • 28.03.2019

W dniu 28 marca odbyło sie uroczyste wręczenie czeków w konkursie Podaj Dalej Ciepło. Nie wygraliśmy, ale byliśmy. I bardzo gratulujemy zwycięzcom! Być w takim towarzystwie, nawet na 4 miejscu, to sama przyjemność:)

Relacja z wyjazdu do Berlina • 26.03.2019

Lepiej późno niż wcale... zapraszamy do lektury niezwykłej relacji autorstwa Karoliny z wyjazdu do Berlina, który odbył się w dniach 8-13 października. Tym razem grupą 18 osób (plus niemowlak), w tym 12 osób z niepełnosprawnością odkrywaliśmy uroki, głównie wschodniej (!) części miasta, ale zobaczyliśmy też Tropikalną Wyspę/Poczdam i Muzeum Techniki, w zależności kto co chciał najbardziej:)

Rowerowa Odyseja Dobroci • 24.03.2019

Po 13 dniach na rowerze i przejechaniu ponad 2106 kilometrów z Niemiec przez Czechy do Polski - do Gdyni, Tomek Boryński, miłośnik rowerów, zakończył swój autorski projekt charytatywny Rowerową Odyseję Dobroci, czyli podróż i zbiórkę środków finansowych, dzięki którym rowerzyści z niepełnosprawnościami mogli wziąć udział w drugiej edycji rowerowego rajdu Fundacji Podróże bez Granic po szlaku GreenVelo.

Majowa Ukraina 2020 - KONKURS • 25.04-02.05.2020

2019 - PLANY

Przyszedł kolejny rok i znów pytacie o nasze pomysły i plany... no to poczytajcie! :)

2018 - PODSUMOWANIE

Początek każdego roku to czas tworzenia planów... ile nam się z tych planów w ubiegłym roku udało zrealizować? Zobaczcie sami! Wszystkie wyjazdy i eventy odbyły się przede wszystkim dzięki wsparciu otrzymanego od Early Stage - Angielski dla dzieci, w ramach realizowanego przez nią projektu Travel Wonders, a także środkom z przekazanego przez wielu z was 1% podatku dochodowego - DZIĘKUJEMY!

Film, foto i spacer = Miejskie Lekcje Fotografii w Jastarni • 28.10.2018

Fundacja Machina Zmian wraz z Fundacją Podróże bez Granic zrealizowały w niedzielę, 28 października, jednodniową wycieczką do Jastarni organizowaną w ramach cyklu „Miejskie Lekcje Fotografii” - warsztaty fotograficzne i projekcje filmów o tematyce związanej z fotografią. Dzień ten poświęcony był tematyce filmu i fotografii, pomimo chłodu nie zabrakło także czasu na spacer z lokalnym przewodnikiem i dłuuugiej sentymentalnej rozmowy przy rozgrzewającym, pysznym poczęstunku. Dziękujemy za spotkanie!

Zgotujmy integrację – wchodzisz w to? - Relacja • 7.05.2018

7 maja odbyło się kolejne z naszych cyklicznych gdyńskich spotkań ubarwione plenerem i smakołykami pod nazwą "Zgotujmy integrację - wchodzisz w to? Nasz pierwszy jak dotąd piknik na trawie realizowany dzięki gościnności Laboratorium Innowacji Społecznych, był jednocześnie inauguracją kampanii "Wchodzę" organizowaną przez Urząd Miasta Gdyni we współpracy z gdyńskimi organizacjami. Jak było? Przeczytajcie!

Nurkowanie bez Granic 2018 • 30 sierpień - 02.wrzesień 2018

No i po raz kolejny spróbowaliśmy nurkowania - tym razem w jeziorze, w Chmielnie, w dniach 30 sierpnia - 2 września. Na to doświadczenie zdecydowało się 19 osób, w tym 16 osób z niepełnosprawnością. Wyjazd dofinansowany był ze środków przekazanych przez szkołę językową Early Stage - Angielski dla dzieci.

Kolorowo-Balonowo! - relacja • 21-22 kwiecień 2018

Ale emocje... w dniach 22-23 kwietnia odbył się prawdopodobnie pierwszy grupowy lot balonami osób z niepełnosprawnością! Lecieliśmy grupą 18 osób, w tym 14 osób z niepełnosprawnością nad terenami Narwiańskiego Parku Narodowego. Niezapomniane widoki, lot dwóch balonów z wiatrem, cisza, wolność... chyba nic więcej pisać nie trzeba?! Wszystko to było możliwe dzięki ekipie LatanieBalonem.pl i Early Stage - Angielski dla dzieci - firmie, która sfinansowała ten niesamowity wyjazd.

Słońce, woda, kajakowa przygoda :-) • 07-10 czerwiec 2018

W zeszłym sezonie daliśmy radę na kajakach w zimowej aurze ;-) Na termometrach było 6 stopni, a z nieba sypał grad na zmianę z ulewnym deszczem. Po takiej zaprawie przyszedł czas na lżejsze warunki - tym razem wiosłując wygrzewaliśmy się w promieniach czerwcowego słońca, ale za to zamieniliśmy wygodny nocleg w ośrodku wczasowym na bardziej survivalowe, ale i beztroskie biwakowanie! W namiotach i wiacie biwakowej w ramach kajakowego wypadu chrapało 19 uczestników w tym 16 osób z niepełnosprawnościami.

Rowerowe GreenVelo - relacja • 11-16 maj 2018

II etap szklaku Greenvelo za nami! W dniach 11 - 16 maja, kameralną, bo 14-osobową grupką rowerzystów, w tym 9 rowerzystów z niepełnosprawnością, na trójkołowcach, handbike'ach i innych rowerach pokonaliśmy trasę z Białegostoku do Białowieży, prowadząc przez niezwykle urokliwe tereny lasów, pól oraz bytowania żubrów. Było ciężko, ale było przepięknie, energetycznie i mooocno integracyjnie. Za rok kolejny fragment? Wyjazd dofinansowany był ze środków przekazanych przez szkołę językową Early Stage - Angielski dla dzieci.

Majowa Ukraina 2018 - relacja • 27.04-5.05.2018

Majówkowy wyjazd na Ukrainę do Jędrykowej Sadyby już za nami! Jest to kolejny z naszych "flagowych" wyjazdów, w gronie ekipy fundacji i przyjaciół, landrowerami, w niedostępne lasy i góry Gorganów. W wyjeździe wzięła udział jedna osoba z niepełnosprawnością wyłoniona w drodze konkursu wraz z grupą kilkunastu osób, w tym przedstawicieli Fundacji i naszych niezawodnych przyjaciół. Poniżej krótka relacja z tej przygody.

Fundacja laureatem nagrody Gdynia bez Barier

Z dumą informujemy, iż Fundacja Podróże bez Granic została laureatem XIX edycji konkursu Gdynia bez Barier. uroczysta Gala wręczenia nagród odbyła się 21 maja w Teatrze Muzycznym w Gdyni. Gdynia "Gdynia bez Barier" ma na celu wyróżnienie wszystkich instytucji, organizacji i osób prywatnych - autorów pomysłów i udogodnień, pomagających przełamać stereotypy związane z postrzeganiem osób niepełnosprawnych. W konkursie nagradzane są inicjatywy przyczyniające się do likwidacji barier architektonicznych, komunikacyjnych i społecznych, utrudniających życie osobom niepełnosprawnym. Bardzo dziękujemy!

Kolorowo-Balonowo! • 21-22 kwiecień 2018

Akcja: integracja! Opowieści o Zimowym Pływaniu • 13.04.2018

Serdecznie zapraszamy do udziału kolejnym z cyklu spotkań „Akcja Integracja” pt. Przełomowy 2018 - czyli przełamywanie granic w lodowym stylu. Opowieść o Zimowym Pływaniu. Spotkanie odbędzie się 13.04.2018 w godzinach 17:00 – 19:00 w w Laboratorium Innowacji Społecznych (al. Zwycięstwa 96/98, wejście od strony SKM Redłowo). WSTĘP WOLNY

Jak, skąd, ile? czyli ABC pozyskiwania środków • 19.03.2018

Chcesz dowiedzieć się jakie środki możesz pozyskać z tytułu swojej niepełnosprawności i jak to zrobić? Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu Akcja: integracja! pt. Jak, skąd, ile? Czyli ABC pozyskiwania środków na likwidację barier, leczenie, sprzęt i rehabilitację przez osoby z niepełnosprawnościami. Spotkanie odbędzie się 19 marca o godzinie 17.00 - 19.00 w Laboratorium Innowacji Społecznych (PPNT Gdynia). Wstęp wolny.

Głosuj na fundację Podróże Bez Granic

Głosuj na fundację Podróże Bez Granic w konkursie Akademii Białego Kruka!

Spotkanie z podróżnikiem - Justyną Rogowską • 12.02.2018

Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie organizowane w ramach cyklu Akcja: integracja! dedykowane osobom z niepełnosprawnością i nie tylko. Tym razem gościem naszego spotkania będzie podróżniczka i żeglarka Justyna Rogowska. Spotkanie odbędzie się w poniedziałek, 12 lutego, w godzinach 17.00 - 19.00 w Laboratorium Innowacji Społecznych. Wstęp wolny. Zapraszamy!

Akcja: planszówki! • 9.01.2018

Zapraszamy na nasze pierwsze fundacyjne spotkanie w tym roku, które odbędzie się we wtorek, 9 stycznia, w godzinach 17.00 - 19.00 w Laboratorium Innowacji Społecznych i, zgodnie z waszą decyzją, poświęcone będzie właśnie grom planszowym.

5-te urodziny Fundacji! • 7.12.2017

Tak, tak, istniejemy już 5 lat, a więc przyszedł czas na świętowanie - 7 grudnia odbyły się obchody naszych 5 urodzin i wspólne wspominanie tego co się przez ten czas wydarzyło. Spotkanie odbyło się w Laboratorium Innowacji Społecznych (PPNT Gdynia), zapraszamy do obejrzenia galerii zdjeć, filmu i prezentacji z naszych działań!