MENU ↓
powróć na start

X spotkanie podróżnicze - Michał Ławryszek • 5.10.2017

W dniu 5 października odbyło się dziesiąte, ostatnie spotkanie podróżnicze w ramach projektu "Mój żywioł: aktywność!". Tym razem naszymi gośćmi byli przedstawiciele Laboratorium Innowacji Społecznych, którzy opowiadali o Inkubatorze Innowacji oraz Michał Ławryszek, aktywista i podróżnik, który opowiadał, o tym jak koniec jednej historii może być początkiem czegoś nowego...

PRZESTWORZA bez Granic! - relacja • 24-26.08.2017

W dniach 24-26 sierpnia 2017 odbył się nasz ostatni wyjazd aktywizujący w ramach projektu "Mój żywioł: aktywność!". Ostatni, ale też najbardziej ekstremalny bo poświęcony... SKOKOM ZE SPAOCHRONEM w tandemie. Dzięki otwartości Aeroklubu Gdańskiego w Pruszczu skok udało się oddać 20 osobom, w tym 19 osobom z niepełnosprawnością... emocje były ogromne!

NURKOWANIE bez Granic! - relacja • 6-9.07.2017

Pokonywanie barier i walka z ograniczeniami wymagają podejmowania wyzwań, dlatego nurkowanie które już za nami celowo nie odbywało się w modelowych warunkach ciepłych wód z przejrzystą, lazurową wodą. 6-7 lipca 2017 nurkowaliśmy w wodach Zatoki Puckiej! To kolejny wyjazd zrealizowany w ramach projektu "Mój żywioł:aktywność!" dzięki dofinansowaniu z programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich realizowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Otwarcie sezonu w kajakarskim stylu! - relacja • 20-23.04.2017

Start sezonu mieliśmy bez wątpienia z pompą! Wodną pompą ;-) W ramach projektu "Mój żywioł: aktywność!" dzięki finansowaniu z Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich w dniach 20-23 kwietnia 2017 spływaliśmy kajakami i jednocześnie pływaliśmy wewnątrz kajaków ;-)

Biały żywioł na MONO-SKI - relacja • 9-12.03.2017

W dniach 9-12 marca odbył się nasz pierwszy narciarski wyjazd - "Biały żywioł na MONO-SKI". W wyjeździe wzięło udział 10 osób z niepełnosprawnością, które odkrywać mogły nie tylko tajniki jazdy na dostosowanych do potrzeb osób poruszających się na wózkach Mono-Ski, ale także spróbować jazdy na handbike'ach.

WESTchnienie jesieni, czyli terenowa wyprawa w Land żywiole :) - relacja • 8-11.09.2016

Wrzesień to tradycyjnie czas powrotów. Do pracy, do szkoły, a zatem my trochę przekornie postanowiliśmy zaproponować wyjazd, który z energetyzował nas na cały rok pracy, nauki, aktywności i wyzwań. Wyjazd został zrealizowany w dniach 8-11.09, i wzięło w nim udział 23 osoby, w tym aż 20 uczestników z niepełnosprawnością. Zapraszamy do lektury wrażeń zdobytych w pięknych okolicach województw Lubuskiego i Dolnośląskiego.

Rowerowo-odlotowo! - relacja • 14-17.07.2016

W dniach 14-17 lipca odbył się kolejny wyjazd Fundacji pod nazwą "Rowerowo-odlotowo", w którym wzięło udział 26 osób, w tym 20 osób z niepełnosprawnością. Podczas wyjazdu odkrywaliśmy uroki Elbląga z siodełka rowerów oraz pokładu szybowca!

II Regaty Podróży bez Granic - relacja! • 2-5.06.2016

W dniach 2-5 czerwca odbył się kolejny wyjazd Fundacji Podróże bez Granic - II Regaty Podróży bez Granic! Sportowa rywalizacja to jak się okazało żywioł wielu pasjonatów aktywnego wypoczynku z których składała się grupa 23 uczestników, w tym 21 uczestników z niepełnosprawnością!

IX spotkanie - Michał Antoniuk i Fundacja Aktywni do Przodu! • 7.09.2017

W dniu 7 września w Laboratorium Innowacji Społecznych w Gdyni odbyło się IX już spotkanie podróżnicze realizowane w ramach projektu "Mój żywioł: aktywność" dzięki dofinansowaniu z Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich realizowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Tym razem naszym gościem był Michał Antoniuk założyciel Fundacji Aktywnie do Przodu. Spotkanie połączone było z możliwością spróbowania jazdy na Handbike'ach!

VIII spotkanie podróżnicze - Marek Czerski • 20.06.2017

20 czerwca odbyło się VIII już spotkanie podróżnicze realizowane w ramach projektu Mój żywioł: aktywność! w Bibliotece w CH Manhattan w Gdańsku. Tym razem podczas spotkania naszym gościem był Marek Czerski z Gdańska - doświadczony nurek i podróżnik pomimo niepełnosprawności. Jednocześnie spotkanie było pretekstem do omówienia dalszych planów spotkań, także po zakończeniu projektu.

VII Spotkanie z Adrianem Beściak, czyli The Best Trip! -"W drodze po pomoc" • 18.04.2017

18 kwietnia dobyło się VII spotkanie projektu: "Mój żywioł: aktywność!" na którym Adrian Beściak wraz z zespołem The Best Trip opowiedzieli o swojej corocznej wyprawie i pomaganiu dzieciakom z niepełnosprawnościami :)

VI Spotkanie: Meksyk i Wyspy Kanaryjskie • 21 marca 2017

20 marca odbyło się już VI spotkanie podróżnicze realizowane w ramach projektu Mój żywioł: aktywność! dzięki dofinansowaniu z Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2016, podczas którego Basia Lisowska, szalona podróżniczka i uczestniczka naszych spotkań oraz Marta Ostrowska z Fundacji Podróże bez Granic opowiedziały o ich ostatnich podróżniczych przygodach.

V Spotkanie "Wiatr w żagle z żeglarstwem" • 20.01.2017

Na pierwszym w 2017 roku spotkaniu projektu: "Mój żywioł: aktywność!”... zainaugurowaliśmy rok z nową wiedzą i pozytywną energią. Tym razem spotkaliśmy się z założycielkam nieformalnej grupy żeglarskiej ONKO-Saling - czyli żeglarstwo osób chorych onkologicznie, a także członkiem Polskiej reprezentacji olimpijskiej RIO 2016 - Piotrem Cichockim.

IV Spotkanie "na sportowo" - wszystko o handbik-ach i mono-ski i wakeboard • 25.11.2016

W dniu 25 listopada odbyło się ostatnie w 2016 roku spotkanie w ramach projektu Mój żywioł: aktwyność! Tym razem nasze spotkanie nie było leniwym słuchaniem. Trzeba było włożyć sporo "pary" i spalić sporo kalorii, bo naszym gościem był przedstawiciel Stowarzyszenia VeloAktiv z całą masą sportowego sprzętu!

III Spotkanie Angelika Chrapkiewicz–Gądek i Gdyńskie Centrum Integracja od "kuchni" • 15.11.2016

W dniu 15 listopada zostało zrealizowane III spotkanie w ramach projektu Mój żywioł: aktywność. Dzięki spotkaniu z profesjonalnym mówcą motywacyjnym - Angeliką Chrapkiewicz-Gądek, uczestnicy zostali podbudowani... dodatkową motywacją zgodnie z profesją prelegentki. Tym razem gościliśmy w siedzibie Centrum Integracja Gdynia gdzie mieliśmy też okazję dowiedzieć się "co w trawie piszczy" po sąsiedzku, czyli w Stowarzyszeniu Przyjaciół Integracji :-)

II spotkanie - Radosław Sprawka oraz TPG • 6.09.2016

By dobrze wejść w pourlopowy i po wakacyjny czas wystartowaliśmy spotkaniem z podróżnikiem długo dystansowym :) W dniu 6.09.2016 w Laboratorium Innowacji Społecznych odbyło się juz II spotkanie w ramach projektu Mój żywioł: aktywność! podczas którego odwiedzili nas Radosław Sprawka - podróżnik z niepełnosprawnością oraz Kamila Skalska, przedstawicielka Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomych oraz Fundacji im. Hellen Keller, działających na rzecz osób z jednoczesną dysfunkcją wzroku i słuchu.

I spotkanie - Rugby bez Granic • 15 maja 2016

W dniu 15 maja odbyło się nasze pierwsze spotkanie w ramach projektu Mój żywioł: aktywność. Pierwsze i od razu wyjątkowe bo poświęcone tematowi rugby na wózkach oraz Fundacji Balian Sport połączone z pokazowym meczem rugbystów Fundacji.

Mój żywioł: aktywność! czyli cykl inspirujących spotkań integracyjnych oraz aktywizujących wyjazdów terenowych - to projekt Fundacji mający na celu aktywizację osób z niepełnosprawnościami poprzez organizację inspirujących spotkań i aktywnych wyjazdów weekendowych z adrenaliną, realizowany w okresie 05.2016 - 10.2017 dzięki współfinansowaniu ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich realizowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

W ramach projektu osoby z niepełnosprawnością z pomorza oraz z całej Polski mogły wziąć udział w:

- 10 inspirujących spotkaniach podróżniczych realizowanych w Laboraorium Innowacji Społecznych oraz w siedzibie Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gdańsku,

- 7 aktywizujących wyjazdów terenowych przybliżających różne aktywności.

WYJAZDY TERENOWE:

• 2-5 czerwca 2016 - II Regaty żeglarskie Podróży bez Granic:  RELACJA
  • 14-17 lipca 2016 - Rowerowo - Odlotowo: RELACJA
  • 8-11 września 2016 - Offroadowe pożegnanie wakacji: RELACJA
  • 9-12 marca 2017 - Biały żywioł na MONO-SKI: RELACJA
  • 20-23 kwiecień 2017 - Kajakowe rozpoczęcie sezonu: RELACJA
  • 6-9 lipiec 2017 - Nurkowanie bez Granic czyli nurkowanie dla początkujących: RELACJA
  • 24-26 sierpień 2017 - Przestworza bez Granic czyli skoki na spadochronie: RELACJA

SPOTKANIA:

• 15 maj 2016 - Rugby bez Granic - udział w meczu rugby na wózkach i spotkanie z zawodnikami
  • 6 wrzesień 2016 - Spotkanie z podróżnikiem Radosławem Sprawką
  • 15 listopad 2016 - Spotkanie z Angeliką Chrapkiewicz – Gądek podróżniczką, mówcą motywacyjnym
  • 25 listopad 2016 - Spotkanie "na sportowo"  - wszystko o handbik - ach i mono-ski
  • 20 styczeń 2017 - Spotknie "Wiatr w żagle z żeglarstwem"
  • 21 marzec 2017 - Spotkanie "Ale Meksyk i Wyspy Kanaryjskie"
  • 18 kwiecień 2017 - Spotkanie z Adrianem Beściak i jego projektem The Best Trip!
  • 20 czerwiec 2017 - Spotkanie z podróżnikiem i nurkiem - Markiem Czerskim!
  • 7 wrzesień 2017 - Spotkanie z Michałem Antoniukiem i Fundacją Aktywnie do Przodu!
  • 5 październik 2017 - Spotkanie z Mchałem Ławryszkiem

Zapraszamy do udziału!

Projekt "Mój żywioł: aktywność! realizowany jest przez Fundację Podróże bez granic dzięki dofinansowaniu ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich realizowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.