MENU ↓
powróć na start

Wyjazd "NURKOWANIE bez Granic" odbył się w dniach 6-9 lipca w Helu i dedykowany był grupie 20 osób, w tym 16 osób z niepełnosprawnością. Wszyscy od pierwszych minut w wodzie musieli "przełamywać" siebie i hartować charakter. Łatwo nie było bo pogoda nas nie rozpieszczała - było pochmurno i choć padało tylko chwilami, woda miała temperaturę około 16 stopni, a jej przejżystość ograniczała się na wyciągnięcie ręki. Szybko okazało się że na falach i w ciemności, kiedy wielu uczestników pierwszy raz w rzyciu oddychało przez automat nie łatwo zachować spokój i "zimną krew". Mimo to nikt nie zamierzał się poddawać. Nurkował pełen skład, bo wszyscy mieli świadomość, że jeśli zdobędą szlify w trudnych warunkach to przyszłe nurkowania w Egipcie, czy Chorwacji będą relaksem.

Oczywiście im bardziej wymagające są warunki tym bardziej skrupulatne musi być przygotowanie do nurkowania. Kwestie bezpieczeństwa uczestników nie podlegały absolutnie żadnej dyskusji i na każdym etapie przygotowań i nurkowania opiekowali się nami doświadceni istruktorzy, aż z 3 baz nurkowych. Wszystko odbywało się pod czujnym okiem Badyla (Dzięki za świetną robotę!), który koordynował wszystkie działania, a nasze spotkanie rozpoczoł szkoleniem z zasad bezpieczeństwa i komunikacji pod wodą. Regeneracją odbyła się przy tradycyjnym już na naszych wyjazdach grilu. Tym razem w urokliwej plażowej sceneri. Oczywiście jak zwykle nie zabrakło również genialnego ciasta Marioli, bez którego wyjazd nie uzyskał by swojej pełni!

Po pirewszym dniu nurkowania sztuki zgadzały się co do głowy, co należało uczcić integracyjnym wypadem w miasto. Hel by night! Również ten element programu serdecznie polecamy wszystkim odwiedzającym okolice. Niestety z tego powodu oczywiscie znowu się nie wyspaliśmy!!! Ale bądźmy szczerzy warto było!

Kolejny dzień i zgadnijcie co...? NURKOWANIE! wink Jeszcze sprawniej i bardziej udanie niż poprzedniego dnia. Wszystko było już przetrenowane więc szło nam genialnie. Niestety było też bardziej ulewnie - w ciagu dnia złapała nas dramatyczna nawałnica po której wszyscy byli przemoczeni do gatków. Musieliśmy spędzić sporo czasu w naszym sympatycznym Hostelu Cypel, żeby doprowadzić do porządku siebie oraz przemoczone ubrania i wózki. Mimo pełnego letniego sezonu włodarze hostelu odpalili pełną parą ogrzewanie i mieliśmy jak w saunie, żeby to wszystko możliwie szybko ogarnąć. Bo przecież czekały na nas kolejne atrakcje. Ulewa w końcu odpuściła, a my nie mieliśmy najmniejszego zamiaru odpuszczać czegokolwiek. Pojechaliśmy zwiedzać Muzeum Obrony Wybrzeża oraz Muzeum Kolei Helskich. Na terenie drugiego z nich zorgnizowaliśmy plenerowy wieczór integracyjny podsumowujący nurkowe wrażenia. Jeździliśmy też drezyną oraz kolejką wąskotorową. I.... znowu wieczór był długi.

W ostatnim dniu wyjazdu również nie zamierzaliśmy się nudzić organizując objazd samohodami terenowymi po bezdrożach półwyspu.  Nie zabrakło też spacerów po Helu, wizyty w fokarium oraz Muzeum Rybołóstwa.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za niezwykłą energię!

"Bardzo mi się podobało. Z niektórymi osobami spotykamy się częściej. Daliście mi dużo pozytywnej energii i chęci do działania. Super wszystko zorganizowane było, nie było żadnego chaosu. Trochę był napięty plan i było mało czasu wolnego. Wrażenia niezapomniane." Ewa

"Wyjazd Nurkowanie bardzo mi się podobał. Chciałbym podziękować też Badylowi za to że mnie tak dobrze nauczył nurkować i innym ratownikom również chciałem podziękować. Dziękuję Marcie, Ani i Arturowi za to że dzięki nim mogłem być na tym wyjeździe i uczestniczyć jako asystent. Podobał mi się wieczorny rejs statkiem. Dziękuję Arturowi za to że mogłem się przejechać terenowym autem z szybką prędkością. Chciałbym jeszcze pojechać na taki wyjazd. Jedzenie bardzo dobre było. Pozdrawiam!" Michał

"Wyjazd świetny. Pozwolił mi poznać świat podwodny, przezwyciężyć własne obawy przekonania, uwierzyć we własne możliwości. Pokazaliście że największe ogranicznika istnieją naszych głowach, że wszystko jest możliwe... Dziękuję za wszystko Pozdrawiam!" Ania F.

"Dziękuję za organizację super wyjazdu, świetnie spędzony czas  i mnóstwo atrakcji, które nam zapewniliście. Długo zastanawiałam się, co napisać, bo wyjazd był naprawdę wyjątkowy. Chyba najlepiej odda to fakt, że dzięki Wam i super ekipie nurkowej naprawdę połknęłam bakcyla do „nowoodkrytego” sportu. I to do tego stopnia, że już kombinuję, jak kontynuować tę przygodę. (Dziś czeka mnie wizyta u lekarza nurkowego – trzymajcie kciuki, by wszystko się udało! ;-)) Poza tym,  kolejny raz miałam okazję poszerzyć swoje horyzonty i dowiedzieć się czegoś o sobie i swoich możliwościach – świetne uczucie! Ale nic z tego nie byłoby możliwe, gdyby nie ludzie. Muszę przyznać, że pomysł tworzenia tak różnorodnej – pod wieloma względami – grupy, to strzał w dziesiątkę. Fantastyczne jest to, że nie ma podziałów na pomagających i tych, którzy tej pomocy potrzebują, a jest wspieranie się nawzajem, a każdy jest na swój sposób potrzebny pozostałym. Świetnie było stać się tego częścią. Wspomnienia z wspólnego nurkowania, spacerów, jazdy terenowej i rozmów przy grillu są bezcenne ;-) Wszystko udało się fantastycznie nawet, gdy pogoda przez moment usiłowała pokrzyżować nam plany, a każdy dzień wypełniony był atrakcjami po brzegi. Za mistrzowską organizację czasu szczególne podziękowania należą się chyba Arturowi!" Dominika

"Było super! Odkryłam odrobinę podwodnego świata a do tego poznałam niesamowitych ludzi. Po prostu mega przygoda w zacnym towarzystwie – czego chcieć więcej? :) Dla mnie jako osoby która wyjechała pierwszy raz z Podróżami bez Granic fajnym doświadczeniem była wzajemna pomoc bez tzw. podziału kadra-uczestnik. Chciałam podziękować za te wyjątkowe kilka dni, które wyryły mi się w pamięci już na zawsze i polecam się na przyszłość! Pozdrowienia!" Monika

Zapraszamy do obejżenia krótkiego materiału z nurkowań "na gorąco" z Miasta Hel: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1229739803798597&id=147770328662222.

Wyjazd "NURKOWANIE bez Granic" realizowany był w ramach projektu "Mój żywioł:aktywność!" dzięki dofinansowaniu z programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich realizowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.